ISSN 1312-0379

Главна > Статии

СТАТИИ.

Подреди статиите по:
Дата на добавяне | Автор | Заглавие

Брой статии:
Всички | 10 | 20

Правилната информация (Джарид Спуул)

Ако някога ви е спохождало онова неприятно чувство на неспокойствие преди да започнете работа по даден проект, но не сте знаели на какво се дължи, трябва да се запознаете с тези десет признака. Защото когато някой ден при вас дойде нов клиент и след като го изслушате внимателно си спомните за тази статия, ще е добре да помислите два пъти преди да започнете работа с него.

Дизайн и игрови инстинкт (Пол Ренд)

Какво е играта? Набор от правила, крайна цел и играчи. Тя е процес, който завършва с победа. По време на игра човек използва най-творческите си качества. Защо да не превърнем дизайна в игра и да видим какво ще се получи? Легендарният Пол Ренд нахвърля няколко мисли и предложение по въпроса.

Визуални наративи: въведение във визуалната организация (Люк Вроблевски)

Всяка уеб страница се състои от множество елементи, а всеки елемент има конкретни визуални характеристики (цвят, текстура, форма, ориентация и размер) и се намира в определени взаимоотношения с останалите. Разбирайки същността на тези характеристики и взаимоотношения, ние можем да изградим ефективна визуална организация и по този начин да водим потребителите из страницата.

Психология на навигацията (Джеси Джеймс Джарет)

Когато вземат решение дали да кликнат върху дадена връзка или не, потребителите вземат под внимание три неща - езика, външния вид и разположението на връзката. Въз основа на тези три критерия те изграждат в съзнанието си предварително изображение на страницата, която очакват да се отвори. Можем да им въздействаме при вземането на навигационни решения чрез няколко инструмента.

Организирайте своя сайт (Пам Стац)

Ако имате намерение да правите сайт, който ще бъде обновяван, променян или архивиран често, то ще е добре да обмислите неговата организация внимателно и то още от самото начало. В тази статия ще научите как да организирате файловете и директориите на сайт

Добър дизайн ли? (Джордж Нилсон)

Знаем ли какво е добър дизайн и за какво служи той? Мнозина смятат, че щом нещо изглежда добре, то дизайнът е постигнал целта си. И в крайна сметка имаме ли нужда от добрия дизайн?

Цвят и информация (Хуан Карлос Дюрстелер)

Цветът е основна част от повечето изображения. В тази статия се говори за основните начини, по които той може да бъде използван като носител на информация.

Инвентаризация на съдържанието (Джефри Вийн)

Една от първите ни задачи, когато се заемем с редизайна на даден сайт и / или вкарването на съдържанието му в база данни е да разберем какво и колко всъщност е то. Описването на наличната информация се нарича инвентаризация на съдържанието и се явява източник на много ценни сведения. Тази статия показва как на практика може да бъде осъществен този процес. И не забравяйте да свалите примерния Excel файл.

Да правим грешки добре (Матю Линдерман)

Contingency дизайнът или дизайнът на непредвидените случаи е сравнително ново поле за изследване. Казано по-просто това е дизайн на случаите, когато нещата се объркват. И ако при такива кризисни моменти сайтът успее да помогне на посетителя, то e много по-вероятно посетителят да се превърне в клиент. Но как можем да планираме най-лошото?

Компютрите и човешките ценности (Нейтън Шердоф)

Колко пъти сте трошили клавиатурата си от яд, че компютърът е толкова тъп? Колко пъти сте проклинали Бил Гейтс до девето коляно защото не можете да пратите пощата си? Хората имат навика да се обръщат към всичко, което е малко по-сложно, като към друг човек. Как можем да използваме това, когато създаваме интерфейси?

Наследството на Ваневар Буш (Ерин Малоне)

Ваневар Буш е провъзгласяван за концептуалния създател на хипертекста, поставяйки основите на идеята за това, което днес наричаме "хипервръзка". И това се случва 30 години преди изобретяването на персоналния компютър и 50 години преди Мрежата да се превърне в обществен феномен.

Митът "Седeм плюс или минус две" (Джеймс Калбах)

Много често дизайнерите прилагат едно просто правило за определяне броя на елементите в навигационното меню. То гласи, че е най-добре елементите да бъдат (7±2). Но използването му не винаги е оправдано и уместно. Време да научим защо това е така и какви всъщност са принципите за определяне на броя елементи в менюто и въобще вида на навигацията.

Десет правила за по-добра ползваемост на главната страница (Якоб Нийлсен)

Главната страница на корпоративния сайт е лицето на компанията пред света и отправна точка за повечето потребители. Подобряването на главната страница увеличава бизнес стойността на сайта и затова следването на тези препоръки си струва инвестицията.

Технологично неравенство (Георги Варзоновцев)

Богатите стават все по-богати, бедните - все по-бедни, а както знаем информацията е най-голямото богатство в наши дни. Един манифест за по-добър свят отправен към всички български уеб разработчици. Ще ви ориентира защо всичко това толкова важно и защо всички трябва да се интересуват от проблемите на достъпността в Интернет.