ISSN 1312-0379

Главна > Статии

СТАТИИ.

Подреди статиите по:
Дата на добавяне | Автор | Заглавие

Брой статии:
Всички | 10 | 20

Правилната информация (Джарид Спуул)

Ако някога ви е спохождало онова неприятно чувство на неспокойствие преди да започнете работа по даден проект, но не сте знаели на какво се дължи, трябва да се запознаете с тези десет признака. Защото когато някой ден при вас дойде нов клиент и след като го изслушате внимателно си спомните за тази статия, ще е добре да помислите два пъти преди да започнете работа с него.

Десет признака на лошия проект (Енди Бъд)

Тревожите се. Нещо не е наред с този нов проект. Но какво? Може би някой от тези десет признака ще ви прозвучат познато. Ако това е така, ще е добре да помислите два пъти преди наистина да започнете работа с него.

Не прави нищо (Ким Ливайн)

Есе за празното пространство и предпазването от създаването на прекалено много дизайн, когато е всъщност необходим само малко или дори никакъв дизайн.

Навигационна слепота (Хенрик Олсен)

Повечето проекти за разработка на уеб сайтове полагат големи усилия за дизайна на навигационните инструменти. Факт е обаче, че хората имат склонността да пренебрегват тези инструменти. Те се обзети от мисълта да постигнат онова, за което са дошли и просто кликат върху връзките или пък натискат Back бутона, за да стигнат там.

Препоръки за визуализиране на връзките (Якоб Нийлсен)

Начинът, по който оформяте външния вид на връзите в сайта си е от решаващо значение за ползваемостта. Следването на препоръките за ползваемост при оформяне на връзките на вашия сайт ще улесни много потребителите, когато се опитват да разберат какво могат да направят на всяка страница и ще намали вероятността да пропуснат важни връзки.

Пищови по CSS (Дейв Шеа)

Когато създавате сайт с CSS, несъмнено ще се сблъскате с много чудновати проблеми. И почти винаги ще си биете главата в стената отново и отново. Тази статия е опит за улесняване на дизайнерския процес и с нея се осигурява бърз справочник за случаите, в които се натъквате на трудности.

Естественият избор: използване на цветове от природата в дизайна на интерфейси (Люк Вроблевски)

Мрежата е залята от стерилни дизайнерски решения. На практика е невъзможно да отличиш сайтовете на Hewlett-Packard, IBM, Dell, Microsoft и безброй други един от друг (подобно оформление, подобна цветова гама). Някой може да каже, че подобна сходност тази еднаквост прави използването на Мрежата по-лесно, заради стандартизирането на интерфейсите, но истината е, че подобни сайтове предлагат на своите потребители рутинно изживяване и не могат да създадат положителна връзка със своята аудитория.

Реконструиране на Slashdot според уеб стандартите (Дениъл М. Фроммел)

Използването на стандартен XHTML код за структуриране на информацията и на CSS за оформяне на външния вид звучи като страхотно добра идея на теория, но как стои въпросът в реалния живот? Ето една статия, която доказва преимуществата на уеб стандартите в практиката като за пример реконструира полулярния сайт Slashdot.

Ползваемост 101 (Якоб Нийлсен)

Какво е ползваемост? Как, кога и къде може да се подобри? Защо трябва да ви интересува? Този кратък преглед дава отговори на основните въпроси свързани с ползваемостта.

CSS - пълно ръководство (допълненение към част 5) (Георги Варзоновцев)

Йерархия на правилата в CSS - за маниаци.

CSS - пълно ръководство (част 5) (Георги Варзоновцев)

Йерархия на правилата в CSS.

CSS - пълно ръководство (част 4) (Георги Варзоновцев)

Класове. Контекстуални селектори. Коментари.

CSS - пълно ръководство (част 3) (Георги Варзоновцев)

Как могат да се добавят стилове към HTML документа?

CSS - пълно ръководство (част 2) (Георги Варзоновцев)

Първи стъпки. Деца и родители.

CSS - пълно ръководство (част 1) (Георги Варзоновцев)

Започвам съставянето на първото пълно ръководство за CSS, което може да се открие на български език. Тук се раглеждат както основните въпроси свързани с cascading stylesheets, така и тънкости за напреднали разработчици. Първа част: Въведение

Как четат потребителите в Мрежата (Якоб Нийлсен)

Докато пишете поредните два тома от автобиографията си с мисълта на следващия ден да ги качите на сайта си, потребителите имат да свършат хиляди други задачи. Ето защо те няма да прочетат всичко. Какво, как, защо и колко ще прочетат? Как да пишем по-качествен текст за Мрежата? Якоб Нийлсен знае.

Какво става? Нов поглед върху уеб страниците (Мираз Джордан)

Интернет аудиторията се разраства непрекъснато. Новите потребители често се препъват в сайтове, които са неразбираеми за тях, в термини които са безсмислени за тях и т.н. Как се правят по-приятелски настроени към начинаещите сърфисти сайтове?

Писане на текст за Mрежата (Крофорд Килиън)

Интернет е идеалното място за публикуване на всякакъв вид материали. Далеч не всички текстове, които могат да се намерят са достаъчно добре написани. Професор Килиан обяснява кои са трите фактора, които правят един текст в мрежата удобен и приятен за четене.

Визуална архитектура: Правилото на тройката (Керол Гевин)

Wизуалната архитектура е много важно нещо при създаването на визуална информация и балансирането на взаимоотношенията между отделните елементи на дизайна.

Десет съвета за по-добра ползваемост на Flash сайтовете (Macromedia)

Списък от десет съвета, съставен въз основа на препоръките на най-добрите дизайнери, разработчици и експерти по ползваемост, използващи Macromedia Flash. Или как да устоим на изкушението да поставим куриера преди съобщението, което носи.

Дизайн и игрови инстинкт (Пол Ренд)

Какво е играта? Набор от правила, крайна цел и играчи. Тя е процес, който завършва с победа. По време на игра човек използва най-творческите си качества. Защо да не превърнем дизайна в игра и да видим какво ще се получи? Легендарният Пол Ренд нахвърля няколко мисли и предложение по въпроса.

Визуални наративи: въведение във визуалната организация (Люк Вроблевски)

Всяка уеб страница се състои от множество елементи, а всеки елемент има конкретни визуални характеристики (цвят, текстура, форма, ориентация и размер) и се намира в определени взаимоотношения с останалите. Разбирайки същността на тези характеристики и взаимоотношения, ние можем да изградим ефективна визуална организация и по този начин да водим потребителите из страницата.

Десетте най-големи грешки в уеб дизайна през 2002 година (Якоб Нийлсен)

Докато Мрежата продължава да се разраства, уеб сайтовете продължават да измислят начини да дразнят потребителите. Следват десет грешки на дизайна през 2002 година, които са особено "добро" наказание за потребителите и костват много на собствениците на сайтове.

Тегли му една... марка (Джефри Зелдман)

Изграждането на един успешен сайт започва със създаване на една идентичност, с прокарване на някакви характерни черти, които ще го отличават от милионите други сайтове. Джефри Зелдман излага своето виждане по въпроса.

Накарай потребителя да работи (Владимир Петков)

Ако имате сайт, който разчита основно на съдържание създавано от самите му потребителите, вероятно ще ви бъде интересно да разберете, как да ги мотивирате да започнат да ви работят с вас и за вас. Ако успеете ще имате една далеч по-жизнена и интересна система, която ще бъде полезна както за вас, така и за потребителите.

Малките черти на вашия сайт (waferbaby)

Големият човек се познава по малките неща казва Плутарх. Опитните уеб разработчици знаят друго: Големият сайт се познава по URL-те. Някои адреси са по-добри от други. Ефектът на адреса върху ползваемостта и дизайна.

Да го използвам или не: XHTML пътна карта за дизайнери (Моли Холзшлаг)

Все още не знаете дали да използвате XHTML или не? Все още не знаете какво означава XHTML? Искате да се разберете как да се оправите в цялата тази бъркотия от препоръки, стандарти, технологии и т.н.. Тази статия ще ви помогне да намерите правилния отговор и да поемете по верния път.

Направи го XHTML (Георги Варзоновцев)

Преходът от HTML към XHTML е лесен и напълно безболезнен. Единственото, което трябва да направите е да научите няколко прости правила. В замяна получавате много повече. Тази статия ще ви запознае с всичко, което някога сте искали да знаете за XHTML - теория, практика и още нещо.

Страхът от стиловете 4 (Джефри Зелдман)

CSS предоставя огромни възможности за контрол върху шрифтовете във вашите сайтове. За съжаление обаче някои от тях не работят в повечето браузъри. В тази статия Зелдман ще ви обясни кое работи във всеки браузър. Истинска класика.

Дизайн за търсачки и звезди (Шърли Кайзер)

Върху посещаемостта на сайтовете действат няколко фактора. Един от тях е доколко страниците ви са пригодени към търсачките. Това е важно, защото хората откриват сайтовете ви предимно чрез търсещите машини. Тук ще разберете как да оптимизирате страниците, така че да се откриват бързо, лесно и най-важното - винаги, когато трябва.

МЕТА тагове - пълно ръководство (Георги Варзоновцев)

МЕТА таговете са важно средство за контрол върху поведението на браузъра. От друга страна те могат да бъдат много полезни за оптимизирането на страниците за търсачките. Това е списък с важните и разпространени МЕТА тагове, които се срещат из мрежата.

Бележка за българските уеб разработчици (Виктор Любенов)

В тази кратка статия ще разберете какво има да ви каже един от малкото слепи българи, които имат достъп до интернет. Ако го чуете ще бъде от полза не само за него, но и за всички останали наши сънародници, чиито физически недостатъци им пречат да използват пълните възможности на мрежата.

Психология на навигацията (Джеси Джеймс Джарет)

Когато вземат решение дали да кликнат върху дадена връзка или не, потребителите вземат под внимание три неща - езика, външния вид и разположението на връзката. Въз основа на тези три критерия те изграждат в съзнанието си предварително изображение на страницата, която очакват да се отвори. Можем да им въздействаме при вземането на навигационни решения чрез няколко инструмента.

Психология на възприятието: Среда (Виктор Вязьминов)

Средата е онова визуално пространство, което образуват текстът и оформлението на страницата. Могат да се използват различни прийоми, чрез които средата ще помогне на вашия дизайн да достигне по-лесно до зрителите, т.е. съобщението ви ще бъде още по-ефективно.

Физиологически основи на възприятието: Съотношения (Виктор Вязьминов)

Отношенията между елементите в една визуална композиция играят ключова роля при оформянето на впечатлението на зрителя. Ето защо е важно да се познава логиката на създаване на такива съотношения.

Физиологически основи на възприятието (Виктор Вязьминов)

Човешкият мозък има определени особености при възприемането на околната среда, които трябва да се помнят при създаването на визуални творби. Той има способността да концентрира вниманието върху определни обекти и да игнорира неинтересуващите го. Тази склонност се подчинява на определни закономерности, който би било просто глупаво да не знаете и да не използвате в своите страници, за да привлечете внимание.

Въздействие на цветовете (Маша Платонова)

Нали знаете защо светофарът свети в червено, когато трябва да спрете? За да ви стресне, да ви предупреди, да ви привлече вниманието. Червеното обаче не е единственият цвят, който ни въдейства. В тази статия ще разберете как ни въздействат различните цветове, за да можете да ги ползвате по-рационално в своите сайтове.

Цветът в уеб дизайна (Дмитрий Кирсанов)

Цветовете са основен елемент на дизайна в мрежата. Разбирането за това какво представляват те и как могат да се употребяват ефективно е едно от най-важните качества на добрия дизайнер. Тази статия покрива много от основните понятия и практики в използването на цветове специално в уеб дизайна.

Шрифтове и дизайнери (ПараТайп)

Шрифтовете, правени от известни дизайнери. Дизайнерите, правещи известни шрифтове. Има някои имена в света на типографията, които отдавна са се превърнали в легенда. Как и защо е станало това?

Неползваемостта или науката за топлия кренвирш (Владимир Петков)

Когато попитали Джеки Чан, как е изработил своя така уникален стил той отговорил: “Гледах много касети с Брус Ли, наблюдавах го много внимателно и след това правех диаметрално противоположни движения”. Ако Джеки Чан беше уеб дизайнер, неговият сайт щеше д

По-добро или по-евтино (Адам Шумахер)

Адам Шумахер обяснява защо клиентите се примиряват с лошото качество, което им предлагат слабите уеб дизайнери. В тази статия ще научите как да се справите с конкуренцията на вашето съседче петокласник, което си мисли, че може да прави сайтове.

Клиентът винаги не е прав (Артемий Лебедев)

Не. В заглaвието няма грешка. Ако сте се сетили за онзи прочут принцип, гласящ точно обратно - време е да спрете да се впрягате толкова много за глупсоти и да погледнете проблема и от друга гледна точка; не е трудно. В края на краищата, всички сме както к

Как да направим своя 404 страница? (Георги Варзоновцев)

Подробна инструкция, която ще ви помогне да направите уникална 404 страница за своя сайт.

Какво по дяволите е XML? (Трой Яниш)

XML е Евродоларът на Интернет. Както XML, така и Еврото превръщат хаоса в ред; те предлагат неоспорими и разнообразни предимства; и двете имат за цел да променят начина, по който работим. Честно казано - и двете плашат хората до смърт.

Организирайте своя сайт (Пам Стац)

Ако имате намерение да правите сайт, който ще бъде обновяван, променян или архивиран често, то ще е добре да обмислите неговата организация внимателно и то още от самото начало. В тази статия ще научите как да организирате файловете и директориите на сайт

Красотата е само на екрана (Сара Хортън)

Хората използват Мрежата, за да купуват неща, да намират информация, да усатновяват контакти и се впечатляват само, когато могат успешно да купуват неща, да намират информация и да установяват контакти. Понякога дизайнерите само им се пречкат в краката със своите красиви завъртулки и финтифлюшки. Или не?

Супермен срещу граф Д'Зайн (Георги Варзоновцев)

Между традиционните медии и Интернет има както прилики, така и разлики. Ако разберем какви точно са те, ще можем да използваме добрите черти на старото, за да създадем едно още по-блестящо ново.

Добър дизайн ли? (Джордж Нилсон)

Знаем ли какво е добър дизайн и за какво служи той? Мнозина смятат, че щом нещо изглежда добре, то дизайнът е постигнал целта си. И в крайна сметка имаме ли нужда от добрия дизайн?

Дизайн за клиента (Петер Паул Кох)

Всеки проект по създаването на сайт посреща редица изисквания и се съобразява с различни ограничения. Често голяма част от тях се задават от клиента във вреда на дизайна и потребителите. Как можем да избегнем негативното влияние на клиента, като едновременно с това удовлетворим желанията му?

Как Pure-logic стана достъпен (Николай Колев)

Първата статия в новата поредица публикации на Groove Manifesto, която има за цел да покаже нуждата, ползата и начините за постигане на достъпност на сайтовете. Николай Колев разказва как направи своя сайт достъпен в няколко лесни (както ще видим) стъпки. Разгледайте примерите и не се колебайте да ги използвате.

Колко добро е доброто? (Стефан Загмайстер)

Изказване на Стефан Загмайстер - човекът спечелил почти всички международни награди за дизайн - на конгреса на Американския институт за графични изкуства.

Цвят и информация (Хуан Карлос Дюрстелер)

Цветът е основна част от повечето изображения. В тази статия се говори за основните начини, по които той може да бъде използван като носител на информация.

Инвентаризация на съдържанието (Джефри Вийн)

Една от първите ни задачи, когато се заемем с редизайна на даден сайт и / или вкарването на съдържанието му в база данни е да разберем какво и колко всъщност е то. Описването на наличната информация се нарича инвентаризация на съдържанието и се явява източник на много ценни сведения. Тази статия показва как на практика може да бъде осъществен този процес. И не забравяйте да свалите примерния Excel файл.

Бъдещето на Мрежата: XHTML 2.0 (Никълъс Чейс)

Тази статия хвърля предварителен поглед върху XHTML 2.0. Чрез различни примери ще надникнем в новите възможности на езика и ще можем още днес да предвкусим онова, което ни чака в (близко) бъдеще. С тази препоръка W3C прави решителна крачка напред и смело изгаря мостовете зад гърба си.

99,9% от сайтовете са остарели (Джефри Зелдман)

Свикнахме да правим сайтовете си съвместими със всякакви по-стари версии на браузърите. Изскубахме много коси и изгризахме много нокти. Но това не може и не трябва да продължава вечно, просто защото никой няма време и пари за подобно разхищение. Джефри Зелдман отбелязва точно симптомите на проблема и уверено дава противоотровата - "уеб стандартите".

Полезна ли е навигацията? (Якоб Нийлсен)

Без навигация не може, но прекалено много навигация също не е добре. Истината както обикновено е някъде по средата. Якоб Нийлсен изказва мнение относно това, кои навигационни елементи са полезни за потребителите и кои биват просто пренебрегвани, съответно на кои трябва да се наблегне при създаването на дизайна и кои влошават ползваемостта.

Да правим грешки добре (Матю Линдерман)

Contingency дизайнът или дизайнът на непредвидените случаи е сравнително ново поле за изследване. Казано по-просто това е дизайн на случаите, когато нещата се объркват. И ако при такива кризисни моменти сайтът успее да помогне на посетителя, то e много по-вероятно посетителят да се превърне в клиент. Но как можем да планираме най-лошото?

Планиране на сайта (Бен Хеник)

Създаването на един сайт е достатъчно сложен процес. Колкото по-голям, толкова по-сложен. Предварителното планиране на целият този процес е стъпката, която ви гарантира ако не безпроблемно, то поне много по-спокойно преминаване през трудностите, които ще се изпречват на пътя ви.

Използваме XML (Джей Дейвид Айсенберг)

Статия, която се демонстрират на практика многобройните възможности за използване на XML. Ако досега сте се чудили, защо всички наоколо са толкова възхитени от XML и си мислите, че това е напълно безполезен нов език за учене, то това четиво ще разпръсне всичките ви съмнения. Вижте как от един XML документ се получават файлове в най-различни формати.

Съобщенията за грешка (Якоб Нийлсен)

Много често, при работата ни с компютър възникват грешки. При такива ситуации софтуерът дава съответното съобщение във вид на диалогова кутия. С уеб сайтовете нещата не седят това и затова има нужда от някои правила, спазването на които означва по-висока ефективност на съобщенията за грешка, по-малко объркване за потребителите.

Компютрите и човешките ценности (Нейтън Шердоф)

Колко пъти сте трошили клавиатурата си от яд, че компютърът е толкова тъп? Колко пъти сте проклинали Бил Гейтс до девето коляно защото не можете да пратите пощата си? Хората имат навика да се обръщат към всичко, което е малко по-сложно, като към друг човек. Как можем да използваме това, когато създаваме интерфейси?

Работим върху грешките (Артемий Лебедев)

Интернет расте и расте. Много страници, работили преди години, сега не съществуват. Първо, може страницата да е била създадена за кратко. Второ, може би просто са я махнали защото е била безполезна. Трето, може да се е преместила на друг адрес. Във всички тези случаи вие би трябвало да видите в прозореца на браузъра съобщение за това, че страницата не е намерена и въобще няма намерение да бъде намерена. Има няколко основни правила, които трябва да се спазват при изработването на страницата с това съобщение.

Тайните на добрия хипертекст (Артемий Лебедев)

Ако четете това, то вече знаете какво хипервръзка. И тези, които правят сайтове също знаят, какво е това. Само че много малко от тях знаят как да слагат връзки правилно. Учебниците по HTML заобикалят страничния въпрос, къде точно трябва да се правят връзквръзки и колко на брой трябва да са те.

Наследството на Ваневар Буш (Ерин Малоне)

Ваневар Буш е провъзгласяван за концептуалния създател на хипертекста, поставяйки основите на идеята за това, което днес наричаме "хипервръзка". И това се случва 30 години преди изобретяването на персоналния компютър и 50 години преди Мрежата да се превърне в обществен феномен.

Вграждане на бренда в структурата (Дан Сафер)

Брендът е това, което различава и разделя отделните компании. Създаването и усилването на бренда води до по-висока ефективност на маркетинга. От друга страна потребителите искат да намират информацията и да вършат работата си възможно най-лесно - т.е. по-добра ползваемост. Как се постига баланс между нуждите на бренда и нуждите на потребителя?

Митът "Седeм плюс или минус две" (Джеймс Калбах)

Много често дизайнерите прилагат едно просто правило за определяне броя на елементите в навигационното меню. То гласи, че е най-добре елементите да бъдат (7±2). Но използването му не винаги е оправдано и уместно. Време да научим защо това е така и какви всъщност са принципите за определяне на броя елементи в менюто и въобще вида на навигацията.

Публикуване в уеб с XML и XSL (Александр Качанов)

С развитието на интернет технологиите все по-актуален става въпросът за представянето на един и същи документ в различни форми и формати. Чрез разделянето на съдържанието (XML) от формата (XSL) много от тези проблеми могат да отпаднат. Но как и защо всъщност става всичко това?

Десет правила за по-добра ползваемост на главната страница (Якоб Нийлсен)

Главната страница на корпоративния сайт е лицето на компанията пред света и отправна точка за повечето потребители. Подобряването на главната страница увеличава бизнес стойността на сайта и затова следването на тези препоръки си струва инвестицията.

Правилният DOCTYPE (Джефри Зелдман)

Декларацията за Вида на Документа или DOCTYPE казва на браузъра по какъв начин да покаже вашата страница. Когато този DOCTYPE e неверен или просто липсва, браузърът не показва страницата по начина, по който бихте искали. Ето един полезен списък с правилните DOCTYPEs, съставен от Джефри Зелдман.

SVG: Новият Flash (Ерик Витиело Мл.)

Ако доскоро Flash на Macromedia беше единствения вариант за представяне на векторни графики и анимации в мрежата, то сега вече имаме и достоен конкурент - SVG. Какво представлява SVG, какви са неговите предимства и за какво може да се използва?

Достъпният дизайн (Анитра Павка)

Колко от нас имат предвид хората с физически недостатъци, когато създават сайтове? Колко от нас знаят как се правят достъпни за такива потребители сайтове? Отдавна е дошло времето да се съобразяваме и с това. Защото е важно. И не е толкова трудно. Просто е въпрос на желание и малко знание. Знанието от нас...

Технологично неравенство (Георги Варзоновцев)

Богатите стават все по-богати, бедните - все по-бедни, а както знаем информацията е най-голямото богатство в наши дни. Един манифест за по-добър свят отправен към всички български уеб разработчици. Ще ви ориентира защо всичко това толкова важно и защо всички трябва да се интересуват от проблемите на достъпността в Интернет.

Къде гледат читателите в Мрежата? (Якоб Нийлсен)

Точно там където най-малко очакват графичните дизайнери. Хората гледат текста и то не целия текст. Отново Якоб Нийлсен прави анализ върху начина, по който потребителите разглеждат една страница. Той е човекът, който може да каже как да улесним потребителите в "лова" им за информация.

За падащите менюта и ползваемостта (Ванеса Мошер и Стивън Вейнтрауб)

Често падащите менюта се изпозлват като средство за навигация. Трябва ли към тях да се добавя допълнителен бутон, който да активира избора на потребителя или пък потребителят автоматично да бъде пренасочван след като избере желаната опция? Кой от двата подхода увеличава ползваемостта?

Дизайн за потребителя (Раиса Катц-Хаас)

Основната цел на дизайна е да помага на потребителите да свършат работата си. Ето защо потребителят е онзи, около който се гради всичко. Намирайки отговори на въпросите, касаещи потребителите и техните задачи и цели, а после използвайки наученото, за да разработваме сайтове ние всъщност правим дизайн за потребителя, а не за самите себе си. Няколко правила в търсенето на отговорите.

Порн.бг (Владимир Петков)

Горната статия се занимава с порното като част от глобалната мрежа. Какво обаче се случва в България? Дали пословичната изостаналост и откъснатост от света важат и за българската част на Интернет? Какво се случва с българското порно в Мрежата?

Изкусени от дявола - Какво предсказва онлайн порно индустрията? (Боб Джейкъбсън)

Една голяма част от Интернет е завладяна от индустрията за възрастни - еротични, порно, сайтове за запознанства. Но тя не съществува сама за себе си. Тази статия се опитва да предвиди накъде ще се развие Интернет като съди по тенденциите в онлайн порното

Поглед върху дигиталната типография: Bitmap шрифтовете (myeye25)

Тази статия прави преглед на историята на т. нар. bitmap шрифтове. В нея ще разберете какво представляват те, какво е значението им за уеб дизайна и особено за Flash. Илюстрираните примери онагледяват това, за което става въпрос. Интересно и полезно четиво за хората, които имат намерение да се занимават с Flash.

Търсенето: видимо и просто (Якоб Нийлсен)

Често използването на търсенето в сайта е последната възможност на потребителите да свършат работата, за която са дошли при вас. Вашата задача е да им го покажете максимално ясно и да им помогнете да го използват най-ефективно.

Flash естетиката (Рос Олсон)

Flash заема все по-стабилни позиции в Мрежата и става основна среда за създаването на сайтове. Но едновременно с това наблюдаваме и разпростирането на влиянието на тази нова технология далеч извън границите на Интернет. Кои са основните признаци за това?

Текстът в Интернет (Евгени Динев)

Ако се чудите какво означвата всички онези термини и сложни думи в английския, които се използват толкова много когато става въпрос до типография, то това е вашата статия. Обяснени са значението и начините за работа с отделните характеристики на шрифта.

Меню и число (Рома Воронежский)

Вероятно всеки от вас поне веднъж се е чудил какъв трябва да е броят на подменютата в едно навигационно меню. Отговорът е в тази статия и наистина е защитен убедително.

Светът на шрифтовете (Дмитрий Кирсанов)

Никоя друга дисциплина в дизайна не изисква толкова учене и тренировка, колкото шрифтографията и по никой друг аспект не е по-лесно да отличиш аматьора от професионалиста. За да е грамотен относно шрифтовете, един дизайнер трябва да изучи историята и принципите на шрифтовия дизайн.

Flash: 99% зле (Якоб Нийлсен)

Flash е все по-популярен. Flash създава големи проблеми пред ползваемостта. Защо все още е рано да се използва Flash, при създаване на сайтове предназначени за широка аудитория?

Глупави ли са потребителите? (Якоб Нийлсен)

Когато дизайнерите видят как потребителите работят с техните сайтове, те често изпадат в ужас. Потребителят натиска всяко едно копче върху екрана, с изключение на това, което води до правилния отговор. Кой е виновен?

Книги за уеб дизайн в България (Евгени Динев)

Поводът за тази статия е излизането на книгата на Якоб Нийлсен на български език. За съжаление тя остава една от малкото книги с подобна тематика, които можете да откриете в българските книжарници.

CSS на практика - съвети, трикове и техники (Марк Нюхаус)

Статия пълна с полезни съвети, трикове и техники за работа с Cascading Style Sheets. Те ще ви научат как да правите неща, които преди сте смятали за невъзможни. Всъщност всичко е далеч по-просто отколкото изглежда.

Български сайт 2001 (Георги Варзоновцев)

Мнението на главния редактор за едно от най-интересните и широкообсъждани събития в онлайн живота на България.

Техниката на колажа. Работа с шрифтовете - 2 (Виктор Вязьминов)

Продължение на предишната статия под същото заглавие.

Техниката на колажа. Работа с шрифтовете (Виктор Вязьминов)

Статия, в която ще научите как в една композиция шрифтът може да се използва не само като средство за предаване на смисъл, но и като художествен елемент.

Крайната цел е по-важна от пътуването (Дийн Алън)

ова е една статия за традиции и новаторство в типографията. Тя ни напомня, че всичко ново е добре забравеното старо. И ако се научим да използвате значението на думите, когато оформяме текста, дизайнът на страниците ни действително ще има смисъл и полжителен краен резултат.

Стил срещу Дизайн (Джефри Зелдман)

В нашето консуматорско общество хората обръщат внимание повече на лъскавата опаковка, отколкото на качественото съдържание. В мрежата съществуват премного сайтове създадени от дизайнери, които си мислят, че е по-важно да носиш хубави дрехи, отколкото да можеш да мислиш. Защо това може да се окаже пагубно за мрежата разказва Джефри Зелдман.

Проучване: Очаквания за разположението на елементите на страницата (Майкъл Л. Бърнард)

дно изследване, което има за цел да разбере къде потребителите очакват да са разположени обичайните елементи на една уеб страница (навигация, търсене по сайта, банери). Резултатите ще ви помогнат да правите по-интуитивни интерфейси за вашите сайтове.

Мисли извън кутията (Паркър Торънс)

Животът ни поставя много ограничения. Самите ние си поставяме ограничения. Така се оказваме затворени в една рамка, от която изглежда няма изход. Изход има, стига да се научите да мислите извън кутията си.

Митът 800 х 600 (Джеймс Калбах)

Според статистиката повече от половината потребители на мрежата използват резолюция 800х600. Ето защо повечето дизайнери си мислят, че е достатъчно страницата им да изглежда добре при такава резолюция. Това обаче не винаги е достатъчно и често се оказва грешна практика. Защо става така? Как да се справим с проблема?

Потребителите са от значение (Клеър Роуланд)

Най-важното нещо за един сайт са потребителите. Няма потребители - няма сайт. Повечето сайтове имат някаква цел, потребителите - също. В тази статия ще разберете как желанията и на двете страни могат да съвпаднат.

Творческият процес (Матиас Конрадсон)

Идеите са като полицаите. Никога ги няма, когато ти трябват. Това забавно и вдъхновяващо четиво показва няколко техники за събуждане на творческите способности. Подмамете Музата и вкарайте едно Ферари в гаража си.

Шрифтът онлайн. Някои бележки за типографския дизайн в Мрежата (Грегъри Макнейми)

Повечето от начинаещите и неопитни уеб дизайнери си мислят, че шрифтът е последната им грижа и му обръщат твърде малко внимание. Голяма грешка! Статия за основните принципи в онлайн типографията. Не подминавай с пренебрежение!

Десет добри дела в уеб дизайна (Якоб Нийлсен)

Якоб Нийлсен обяснява какво е добре да се прави, когато се проектира нов сайт. Ако свършите тези десет дела, потребителите ви ще са много по-доволни и няма да избягат в сайта на конкурента.

Уеб дизайнът - свят или мечта (Радослав Иванов)

По малко странен повод се появи тази статия. Тя дава отговори на някои интересни въпроси или пък задава въпроси към интересни отговори. Както се казва "Ne timeamos varietatem".

"Десет най-главни грешки" три години по-късно (Якоб Нийлсен)

Има някои неща, които правят сайта ви неудобен и труден за ползване. За да можете да ги избягвате ще трябва да разберете кои са най-главните от тях, а след това да измислите как да се справите с проблемите предизвикани от тях. Ще ви помогне Якоб Нийлсен - гуруто на удобните сайтове.

Направи го просто, тъпако (Пар Амквист)

Понякога колкото и да се опитваме да създадем добър дизайн нещо ни пречи. И тогава започваме да го замаскираме с нови и нови неща. Това води до още по-голямо объркване и недоспиване. В такива случаи е по-добре да започнем наново или да махнем всичко, което не е абсолютно необходимо.

Дизайнът не е терапия (Кент Далгрен)

Ако си мислите, че след като имате компютър, цветен принтер, Photoshop и Illustrator, то следователно сте графичен дизайнер, имайте малко търпение. Първо трябва да минете през чистилището на истинския Дизайн.

Да изберем и използваме шрифтове (Даниел Уил-Харис)

Информацията в мрежата е се представя преди всичко под формата на текст. Самият текст обаче може да разглежда по много различни начини. В тази статия ще научите как да избирате шрифта в зависимост от случая и създадете правилното впечатление.

Мнение на създателите на наградите Webby (Майя Дрейзин и Тифани Шлейн)

Критериите за оценка на уеб сайтовете развалят съня на много от вас. Как да разберем кой сайт ще бъде обикнат от посетителите и кой - забравен на секундата? Прочетете мнението на организаторите на най-престижния конкурс за уеб дизайн в света - Webby.

Едно пътешествие от трикове към стандарти (Джефри Зелдман)

Статията, която ще ви помогне да разберете не само защо трябва да използвате стандартите в мрежата, но и как. Безценни съвети от Джефри Зелдман, който описва как е променил точно е постигнал съвместимостта със стандартите в A List Apart.

По дяволите развалените браузъри (Джефри Зелдман)

Знаете ли, че браузърите версия 4.0 не работят. Те не са съвместими със стандартите в мрежата и затова пречат на нейното развитие. Защо трябва да ги захвърлим и да започнем да правим сайтове, които наистина разделят оформлението от съдържанието говори един от основателите на The Web Standards Project - Джефри Зелдман.

Азбуката (Виктор Юго)

Замисляли ли сте се какво означават буквите. На какво ви приличат? "С" не е ли като полумесеца? "О" не е ли като слънцето? Виктор Юго е написал това есе, без дори да е чувал за дизайн, но съм сигурен, че вие ще намерите връзката.

Как да станеш супер известен (wk lang)

Иска ти се да бъдеш звезда? Иска ти се, когато минаваш по улицата да те сочат с възхищение? Хайде-е-е, разбира се, че искаш. Тази статия ще ти разкаже как да го постигнеш в действителност.

Сливи за стари браузъри (Георги Варзоновцев)

Web Standards Project предлага да изхвърлим скапаните стари браузъри и да отворим очи за истинската мрежа. Как ще стане това обяснява Георги Варзоновцев.

Марсианци срещу венерианци (Кърт Клонингер)

Хората, които правят уеб-сайтове водят война помежду си. От едната страна на барикадите са графичните дизайнери, а от другата - експертите по удобството на интерфейса.

Дао на уеб дизайна (Джон Алсъп)

Джон Алсъп разказва за това как се роди нашата нова медия и за това как да я отглеждаме пълноценно.