ISSN 1312-0379

Главна > Статии

СТАТИИ.

Подреди статиите по:
Дата на добавяне | Автор | Заглавие

Брой статии:
Всички | 10 | 20

Естественият избор: използване на цветове от природата в дизайна на интерфейси (Люк Вроблевски)

Мрежата е залята от стерилни дизайнерски решения. На практика е невъзможно да отличиш сайтовете на Hewlett-Packard, IBM, Dell, Microsoft и безброй други един от друг (подобно оформление, подобна цветова гама). Някой може да каже, че подобна сходност тази еднаквост прави използването на Мрежата по-лесно, заради стандартизирането на интерфейсите, но истината е, че подобни сайтове предлагат на своите потребители рутинно изживяване и не могат да създадат положителна връзка със своята аудитория.

Да правим грешки добре (Матю Линдерман)

Contingency дизайнът или дизайнът на непредвидените случаи е сравнително ново поле за изследване. Казано по-просто това е дизайн на случаите, когато нещата се объркват. И ако при такива кризисни моменти сайтът успее да помогне на посетителя, то e много по-вероятно посетителят да се превърне в клиент. Но как можем да планираме най-лошото?

Съобщенията за грешка (Якоб Нийлсен)

Много често, при работата ни с компютър възникват грешки. При такива ситуации софтуерът дава съответното съобщение във вид на диалогова кутия. С уеб сайтовете нещата не седят това и затова има нужда от някои правила, спазването на които означва по-висока ефективност на съобщенията за грешка, по-малко объркване за потребителите.

Компютрите и човешките ценности (Нейтън Шердоф)

Колко пъти сте трошили клавиатурата си от яд, че компютърът е толкова тъп? Колко пъти сте проклинали Бил Гейтс до девето коляно защото не можете да пратите пощата си? Хората имат навика да се обръщат към всичко, което е малко по-сложно, като към друг човек. Как можем да използваме това, когато създаваме интерфейси?

Работим върху грешките (Артемий Лебедев)

Интернет расте и расте. Много страници, работили преди години, сега не съществуват. Първо, може страницата да е била създадена за кратко. Второ, може би просто са я махнали защото е била безполезна. Трето, може да се е преместила на друг адрес. Във всички тези случаи вие би трябвало да видите в прозореца на браузъра съобщение за това, че страницата не е намерена и въобще няма намерение да бъде намерена. Има няколко основни правила, които трябва да се спазват при изработването на страницата с това съобщение.

Митът "Седeм плюс или минус две" (Джеймс Калбах)

Много често дизайнерите прилагат едно просто правило за определяне броя на елементите в навигационното меню. То гласи, че е най-добре елементите да бъдат (7±2). Но използването му не винаги е оправдано и уместно. Време да научим защо това е така и какви всъщност са принципите за определяне на броя елементи в менюто и въобще вида на навигацията.

Десет правила за по-добра ползваемост на главната страница (Якоб Нийлсен)

Главната страница на корпоративния сайт е лицето на компанията пред света и отправна точка за повечето потребители. Подобряването на главната страница увеличава бизнес стойността на сайта и затова следването на тези препоръки си струва инвестицията.

За падащите менюта и ползваемостта (Ванеса Мошер и Стивън Вейнтрауб)

Често падащите менюта се изпозлват като средство за навигация. Трябва ли към тях да се добавя допълнителен бутон, който да активира избора на потребителя или пък потребителят автоматично да бъде пренасочван след като избере желаната опция? Кой от двата подхода увеличава ползваемостта?

Меню и число (Рома Воронежский)

Вероятно всеки от вас поне веднъж се е чудил какъв трябва да е броят на подменютата в едно навигационно меню. Отговорът е в тази статия и наистина е защитен убедително.

Flash: 99% зле (Якоб Нийлсен)

Flash е все по-популярен. Flash създава големи проблеми пред ползваемостта. Защо все още е рано да се използва Flash, при създаване на сайтове предназначени за широка аудитория?

Марсианци срещу венерианци (Кърт Клонингер)

Хората, които правят уеб-сайтове водят война помежду си. От едната страна на барикадите са графичните дизайнери, а от другата - експертите по удобството на интерфейса.